شاید شما هم بدانید چند سری جدید بازی Need For Speed با شکست مواجه شد به طوری که طرفداران خود را از دست داد ولی EA دست به اقدامی جدید زد و ان هم ساخت 3 بازی به جای یک بازی در سال است .یکی از این بازی ها
Need For Speed:shift است که برای چند کنسول متفاوت ساخته شده و تک نفره هم قابل اجرا میباشد  و دیگری هم Need For Speed: world online  که گویا قرار است فقط برای PC بیاید  و در ساخت این بازی EA Shanghia نیز شرکت دارد  و دیگری هم Need For Speed:Nitro     که فقط برای Wii و DS ساخته میشود .
این عنوان یعنی Need For Speed:Shift  توسط Slightly Mad Studios  سازنده GT Legends و  GTR 2  ساخته شده است . همانند دو بازي قبلي اين استوديو اين بازي يك بازي كاملا شبيه سازي شده است. اين بازي با همكاري Michael Mann از EA Black Box و Patrick Soderlund مسئول بخش اروپا EA ساخته شده است . اين عنوان چه از لحاظ شبيه سازي ماشين و چه رفتار هاي راننده يك بازي شبيه سازي كامل است. اين بازي براي PC , X360 , PS3 , PSP عرضه میشود